Το πρώτο αυτοκινητιστικό τροχαίο, και μάλιστα θανατηφόρο ατύχημα, που αναφέρεται στην Ελλάδα έγινε την Κυριακή 4 Μαρτίου 1907 και ώρα 11.30 περίπου επί της Λεωφόρου Συγγρού, μετά την Πύλη του Αδριανού στο ύψος του εργοστασίου ΦΙΞ, υπό τις ακόλουθες συνθήκες, όπως μας τις περιέγραψαν οι εφημερίδες της εποχής εκείνης.
Ο πρίγκηψ Ανδρέας μετά της συζύγου του Αλίκης και του Υπασπιστού του Μεταξά, οδηγούσε το αυτοκίνητό του στη λεωφόρο Συγγρού για να μεταβεί στο Παλαιό Φάληρο και εκείθεν εις Πειραιά. Όπισθεν και σε απόσταση 30-40 μ. ακολουθούσε το αυτοκίνητο του Νικ. Σιμόπουλου Υπουργού, Βουλευτού Φθιώτιδος. Όταν τα δυο αυτοκίνητα ευρίσκοντο προ της γέφυρας και πλησίον του Ζυθοπωλείου Φιξ, ο Σιμόπουλος ηθέλησε να υπερβεί το αυτοκίνητο του πρίγκηπος, αυξάνων κατά τι την ταχύτητα του αυτοκινήτου του. Η οδός ήτο ελεύθερη από πεζούς και το αυτοκίνητο του Σιμόπουλου αφού προσπέρασε το προπορευόμενο, κατέλαβε το δεξιό της οδού και έβαινε κανονικώς επί της λεωφόρου. Ξαφνικά μία γυναίκα ευρισκόμενη με ένα παιδί επί του πεζοδρομίου εισήλθε επί της λεωφόρου και ευρέθη αντιμέτωπη με το αυτοκίνητο του Σιμόπουλου. Αυτός βλέποντας τον προφανή κίνδυνο ηθέλησε δι’ ελιγμών ν’ αποφύγει την μετά της γυναικός σύγκρουση, πλην όμως η άτυχη γυναίκα φοβηθείσα δεν εσταμάτησε αλλά έτρεξε να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να την ρίξει επί του εδάφους και να περάσει από το σώμα της. Φαίνεται ότι πάνω από το σώμα της άτυχης γυναίκας διήλθε και το αυτοκίνητο του πρίγκηπος Ανδρέου, παρά το γεγονός ότι προσπάθησε να ανακόψει την ταχύτητά του. Ούτω, το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Αθήνα, είχε διαπραχθεί.
Το πρώτο θύμα ήτο η άτυχη γυναίκα Ευφροσύνη Βαμβακά, ηλικίας 25 ετών, καταγόμενη από το Αργοστόλι, σύζυγος του σανδαλοποιού Θεοδώρου”.
Εάν η κυρά Αστυνομία μας ήκουεν από τον καιρόν που της εφωνάζαμε να κανονίση την ταχύτητα της νέας αυτής πληγής, η οποία ονομάζεται αυτοκίνητον, δεν θα είχομεν σήμερον ν’ αναγράφωμεν τον φρικτόν διαμελισμόν μιας πτωχής γυναικός, συμβάντα χθες περί την μεσημβρίαν επί της λεωφόρου Συγγρού.
Το βέβαιον όμως είναι, ότι, εάν η αστυνομία ήκουε τας συστάσεις αυτάς του Τύπου, ηδύνατο πας τις να συμπεράνη –και δικαίως- ότι της αστυνομίας και των σχετικών αυτής διατάξεων προϋπάρχει εν Ελλάδι Κράτος –πράγμα ψευδέστατον.
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Εστία» της 5ης Μαρτίου 1907, που αφορά το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, ο δημοσιογράφος της εποχής θεωρεί ως «νέα πληγή» το αυτοκίνητο, μη έχοντας τη δυνατότητα να προβλέψει τη σημερινή παγκόσμια καθημερινή χρήση του, που το αναγάγει σε απαραίτητο αντικείμενο για τον πολιτισμό μας …όσο και ένα μαχαίρι, με προϋπόθεση τη σωστή χρήση και των δύο.
Δύο αυτοκίνητα, του πρίγκιπος Ανδρέου και του υιού του υπουργού Σιμοπούλου Νικολάου, κατήρχοντο την λεωφόρο Συγγρού και διεμέλισαν ολίγον κάτωθι της Πύλης του Ανδριανού, την Ευφροσύνην Βαμβακά, κάτοικον Καλλιθέας, επτά μηνών νύφη. Ο Σιμόπουλος μετά την πράξιν του εξηφανίσθη. Την φονευθείσαν παρέλαβεν ο πρίγκιψ Ανδρέας και την διεκόμισεν εις νοσοκομείον, μάλιστα δε ανέλαβε και τα έξοδα της κηδείας. Ο Βασιλεύς Γεώργιος Α΄, προς ον ανέφερεν ο πρίγκιψ, κατεταράχθη, κατέθεσεν άνθινον σταυρόν και διέταξε τον Υπουργόν Εσωτερικών να γίνουν αυστηρές ανακρίσεις. Με τα επτά αυτοκίνητα (το 1907), θρηνούμεν θύματα, φαντασθήτε όταν γίνουν εβδομήκοντα….
Διαβάζοντας κανείς το πιο πάνω δημοσίευμα της 5ης Μαρτίου 1907, της εφημερίδας «Ακρόπολις», που αφορά το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μη σημειώσει την έλλειψη (αδυναμία;) διορατικότητας (φαντασίας;) του συντάκτη /δημοσιογράφου του σχετικού δημοσιεύματος, τόσο σε σχέση με τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα τίθεντο σταδιακά σε κυκλοφορία, όσο βέβαια δυστυχώς και για την αύξηση των θυμάτων από τα τροχαία ατυχήματα που αυτά θα προκαλούσαν. Και δεν μπορεί να μην αισθανθεί μελαγχολία και για τις δύο διαψεύσεις, προεχόντως βέβαια για την δεύτερη.
Την 17-8-1896 στην Αγγλία γίνεται το πρώτο τροχαίο ατύχημα στον κόσμο κατά το οποίο έχασε τη ζωή του ο Βρετανός αυτοκινητιστής ο οποίος έτρεχε με ταχύτητα 3,7 μιλίων την ώρα (6,9 χιλιόμετρα / ώρα). Συνεπεία του ατυχήματος αυτού δημοσιεύθηκε ο νόμος της Ερυθράς Σημαίας (προηγείται του αυτοκινήτου άτομο που κρατούσε στο χέρι ερυθρά σημαία).